2017年5月29日星期一

希特勒和占星者 - 古德明 | 2017-05-29 | | 蘋果日報

希特勒和占星者 - 古德明 | 2017-05-29 | | 蘋果日報

希特勒和占星者 - 古德明

Adolf Hitler is known to frequent astrologers, soothsayers and others of that ilk. According to a story circulated during World War Ⅱ, he asked a certain astrologer, "On what day will I die?"
After peering over his charts, the astrologer announced, "You will die on a Jewish holiday."
Much perturbed, Hitler demanded, "Which one?"
"I do not know," replied the astrologer.
Hitler became very angry, and shouted, "You must know. I insist upon the truth."
"I do not know," persisted the astrologer, "because any day you die will be a Jewish holiday."
眾所共知,希特勒經常顧問占星者、占卜者等等。第二次世界大戰期間,就有一個故事流傳,說希特勒曾經問一占星者:「我將於那一天去世?」
那占星者細看圖表之後,說道:「你將於一個猶太人節日去世。」
希特勒很不高興,問道:「那一個節日?」
占星者回答說:「我不知道。」
希特勒悖然大怒,高聲說:「你一定知道,我要你直言無隱。」
占星者還是不改口,說道:「我不知道。因為你不論那一天去世,都會是猶太人的節日。」
*Ilk是「種類」或「家族」,多見於of that ilk一語,常帶貶義,例如:I don't enjoy the company of people of that ilk(我不喜歡跟那樣的人來往)。



I

没有评论:

发表评论